Klachtenregeling – Huisartsenpraktijk de Linie – APELDOORN
Uw huisarts in Apeldoorn
Naast informatie over de praktijk zijn er verschillende formulieren en diensten voor u beschikbaar!

Online regelen

Klachtenregeling

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts.

Wanneer u ontevreden bent, stellen wij het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.

U kunt u klacht indienen via het klachtenformulier op onze website.

Komt u er samen met uw huisarts niet uit, dan kunt u uw klachten voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klachten te bemiddelen. Daarbij kiest de klachtenfunctionaris geen partij, maar helpt u en de huisarts/huisartsenpost  om de klacht samen op te lossen. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt is vertrouwelijk.

U kunt de klachtenfunctionaris bereiken via het secretariaat van de huisartsenorganisatie in de regio: Telefoonnummer: 085-5363109.

Als u er met uw huisarts en met de bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u uw klachten voorleggen aan een landelijk erkende geschilleninstantie. Die doet een bindende uitspraak waar beide partijen zich aan moeten houden. De geschilleninstantie kan ook een schadevergoeding toekennen.

Elke zorgaanbieder in Nederland is aangesloten bij een erkende geschilleninstantie voor huisartsenzorg. De onafhankelijke klachtenfunctionaris kan u helpen in contact te treden met de betreffende geschilleninstantie.

 

Voor meer informatie kijkt u op https://www.huisartsenregioapeldoorn.nl/site/klachtenregeling